elektroauto_vs_auto
Rozdiely
Tu môžete vidieť rozdiely medzi vybranou verziou a aktuálnou verziou danej stránky.
| Obojstranná predošlá revíziaPredchádzajúca revíziaNasledujúca revízia | Predchádzajúca revízia | ||
| elektroauto_vs_auto [2025/05/29 23:44] – [Výmena prevodového oleja] goldneuron | elektroauto_vs_auto [2025/06/07 11:06] (aktuálne) – [Video od Tesly, čo všetko netreba opravovať/meniť] goldneuron | ||
|---|---|---|---|
| Riadok 9: | Riadok 9: | ||
| | liter benzínu | 1.40 - 1.50 EUR | | | liter benzínu | 1.40 - 1.50 EUR | | ||
| - | | elektrina doma | 0.16 EUR s dph / kwh (silova+prenos) | | + | | elektrina doma | 0.16 EUR s dph / kwh (silová |
| - | | elektrina na rychlonabijacke | + | | elektrina na rychlonabíjačke |
| Riadok 49: | Riadok 49: | ||
| |Lexus RZ | 26.3 kWh / 100 km | 313 koní | 2 055 kg |64.0 kWh| | |Lexus RZ | 26.3 kWh / 100 km | 313 koní | 2 055 kg |64.0 kWh| | ||
| - | ===== TODO: Video od Tesly, | + | ===== Video od Tesly, |
| - | |{{: | + | |{{:0: |
| - | \\ | ||
| - | * oil changes | ||
| - | * engine intake filter | ||
| - | * transmission fluid | ||
| - | * spark plugs | ||
| - | * oxygen sensor | ||
| - | * pistons | ||
| - | * timing belts | ||
| - | * power steering fluid | ||
| - | * Alternator | ||
| - | * Muffler | ||
| - | * Fuel Filter | ||
| - | * Emission tests | ||
| - | * Head Gasket | ||
| - | * Catalytic Converter | ||
| - | * Transmission replacement | ||
| - | * Engine replacement | ||
| ===== Výmeny olejov ===== | ===== Výmeny olejov ===== | ||
| Riadok 184: | Riadok 167: | ||
| | **Celková cena** | **190** | | **226.87** | | | **Celková cena** | **190** | | **226.87** | | ||
| + | |||
| + | ===== Spojka ===== | ||
| + | |||
| + | ^ Položka | ||
| + | | Spojková sada | 300 | 1.2668 | ||
| + | | Servisná práca | ||
| + | | **Celková cena** | **700** | | **886.74** | | ||
| + | |||
| + | |||
| + | ====== Výsledky ====== | ||
| + | |||
| + | |||
| + | ===== Celkovo cena po 100 000km (8 rokoch) ===== | ||
| + | |||
| + | ^ Nákladová položka | ||
| + | | Cena nového vozidla | ||
| + | | Palivo/ | ||
| + | | Brzdy (1 výmena + servis) | ||
| + | | Výmena oleja | 969.82 | ||
| + | | Výmena sviečok | ||
| + | | Výmena vzduchového filtra | ||
| + | | Emisná kontrola | ||
| + | | Výmena palivového filtra | ||
| + | | Výmena alternátora | ||
| + | | Výmena tlmiča výfuku | ||
| + | | Výmena lambda sondy | 152.01 | ||
| + | | Výmena katalyzátora | ||
| + | | Kvapalina posilňovača riadenia | 148.72 | ||
| + | | Výmena prevodového oleja | 226.87 | ||
| + | | Spojka (predpoklad bez výmeny) | 0 | 0 | | ||
| + | | **Celkové náklady (cca)** | **35 322.32** | **49 470** | | ||
| + | |||
| + | ===== Celkovo cena po 200 000km (16 rokoch) ===== | ||
| + | |||
| + | ^ Nákladová položka | ||
| + | | Cena nového vozidla | ||
| + | | Palivo/ | ||
| + | | Brzdy (predpoklad 2 výmeny + servis) | 794.24 | ||
| + | | Výmena oleja | 1939.64 | ||
| + | | Výmena sviečok | ||
| + | | Výmena vzduchového filtra | ||
| + | | Emisná kontrola | ||
| + | | Výmena palivového filtra | ||
| + | | Výmena alternátora | ||
| + | | Výmena tlmiča výfuku | ||
| + | | Výmena lambda sondy | 304.02 | ||
| + | | Výmena katalyzátora | ||
| + | | Kvapalina posilňovača riadenia | 297.44 | ||
| + | | Výmena prevodového oleja | 453.74 | ||
| + | | Spojka (predpoklad 1 výmena) | ||
| + | | **Celkové náklady (cca)** | **55 988.71** | **52 350** | | ||
| + | |||
| + | |||
| + | ===== Zhrnutie a čo ešte treba doplniť ===== | ||
| + | |||
| + | Na trhu existujú už aj lacnejšie autá ako je Ioniq. Treba možno urobiť aj porovnanie s ostatnými | ||
| + | |||
| + | * treba napriklad aj zohladnit, co treba menit pri elektromobiloch a pri spalovakoch netreba. V prvom rade je to baterka. | ||
| + | * Toto napriklad pisu pri bmw i3 | ||
| + | |||
| + | {{ : | ||
elektroauto_vs_auto.1748562288.txt.gz · Posledná úprava: (externá úprava)
